Reisvaccinaties

Voor reisvaccinaties kunt u contact opnemen net de doktersassistente. Mevr. W. Rozestraten – Font Freide zal dan contact met u opnemen.

Reisvaccinaties – goed beschermd op reis

Vaccinaties beschermen u tegen verschillende infectieziekten zoals tyfus, gele koorts en hepatitus B. Er zijn een aantal landen waar verschillende vaccinaties verplicht zijn alvorens u naar dit land kunt afreizen. Voor de meeste landen zijn vaccinaties echter geen verplichting maar worden ze wél aanbevolen. Gezondheidsrisico’s zijn vaak dichterbij dan u denkt, al op 1,5 uur vliegen zijn er risico’s voor hepatitus A. Het grootste risico voor infectieziekten geldt voor bestemmingen in Azië, Afrika, Midden- en Zuid Amerika en het Midden-Oosten. Als u op reis gaat naar deze bestemmingen laat u dan zorgvuldig voorlichten of haal de tijdig de benodigde vaccinaties.

Voorkom voedselinfecties
Door besmet voedsel en drinkwater kunnen ziektes overgebracht worden. Drink daarom uitsluitend water uit verzegelde flessen en let er bij voedsel op dat dit goed verhit is zodat ziekteverwekkers niet meer voorkomen. Let op: ook voedsel dat er normaal uit ziet en zelfs normaal ruikt kan toch besmet zijn.

Aanbevolen vaccinaties
Bij een korte reis zonder bijzondere omstandigheden bij een goede gezondheid kunnen de volgende vaccinaties aanbevolen worden afhankelijk van het reisdoel;

• Difterie-Tetanus-Polio
  • Hepatitis A
  • Gele Koorts
  • Buiktyfus
  • Cholera

Langere reizen
Bij langere reizen (langer dan 6 weken) of reizen onder bijzondere omstandigheden kunnen soms ook nog andere vaccinaties worden aanbevolen;

• Hepatitis B
  • Tuberculose